Trappenlopen Yeah!MANTRAPPEN
Ben net een gelijkaardige training gaan doen in de zalige polder van Rupelmonde. check de foto :-)

Hill sprints!

Waarom trappenlopen/ interval/ HIIT (High Intensity Interval Training)/ Hill sprints ?

Simpele rekensom :

Gewone cardio: Gemiddeld één uur
Waarvan je maximum 40 minuten vetten verbrand, maar wel meer dan een uur bezig bent…BORING!

All the above: Gemiddeld 15 -20 minuten !!
Waarvan je de 20 minuten dat je werkt NIETS verbrand…
MAAR onmiddellijk na je training verhoog je de verbranding van je vetten tot 8 UUR na de training

Bouw dus korte en hevige trainingsmomenten in waarbij je in slechts 20 minutentot 10 keer meer verbrand!

opwarming is sowieso nodig, maar dit is altijd een noodzaak.

Voorbeeldje:

Neem een afstand van 50 meter tussen twee bomen (kegels, palen) met een voorwerp in het midden.
Je crost naar het midden (25m) om dan vervolgens de volgende 50 m te wandelen.

Crossen IS NIET GELIJK AAN lopen/ joggen !!IMG_0001

Crossen is denken dat je wordt achtervolgd door een grizzly beer!!

Je herhaalt dit 10 tot 15 keer. Beginners kunnen voldoende hebben aan 5-8 keer.

Laat de  ‘FAT Burning Games ‘ Begin!

Viktor

Your Body, Your Project